ГБО: 4-е покоління краще, ніж 6-е?


Двигуни з прямим впорскуванням палива стають все популярнішими, і на сьогоднішній день зустрічаються практично у всіх автовиробників. А, купивши такий автомобіль, власник рано чи пізно задається питанням економії за рахунок установки газобалонного обладнання. На сьогоднішній день для таких авто пропонується кілька різних варіантів ГБО, і вибрати оптимальний з них не завжди просто.

Infiniti QX56: установлено ГБО 4 поколения на прямой впрыск.Infiniti QX56: встановлено ГБО 4 покоління на пряме впорскування.

Складність вибору зумовлена ​​тим, що на мотори з прямим впорскуванням необхідно встановлювати обладнання, яке забезпечить і роботу мотора на газовому паливі, і збереже працездатність бензинових форсунок. Адже саме їх розпилювач знаходиться безпосередньо в камері згоряння, і під час роботи мотора він піддається впливу високих температур і тиску до 200 атмосфер, який створює паливний насос. Тому при роботі на газі таку бензинову форсунку не можна відключити, так як їй потрібно охолоджуватися протікаючим через неї паливом. Крім того, по каналах розпилювача має протікати паливо, щоб виключити їх закоксування. І на сьогоднішній день є лише кілька рішень для газифікації моторів з безпосереднім впорскуванням палива.

ГБО 6 покоління

Автогазові системи 6-го покоління передбачають подачу газу в камеру згоряння безпосередньо через бензинові форсунки. Таке обладнання на сьогоднішній день пропонують лише кілька виробників, а беруться за його монтаж та налагодження всього 2-3 СТО в Україні. А ті поодинокі машини з ГБО 6 покоління, які можна зустріти на наших дорогах, не завжди успішно експлуатуються. Причин тому кілька: висока чутливість до якості газового палива, складність в регулюванні газової подачі палива через бензинові форсунки, проблеми скипання газу в паливній рейці при температурах повітря більш + 30 °С. Крім цього, варто згадати високу вартість самої установки (від €2000 на 4-циліндрові мотори, до €3-4 тис. на мотори в 6-8 циліндрів), і практично повна відсутність гарантійної підтримки від виробника.

Infiniti QX56: демонтированное ГБО 6 поколения.Infiniti QX56: демонтоване ГБО 6 покоління.

ГБО 4 покоління на пряме впорскування

Другий пропонований на сьогодні варіант – спеціальні автогазові системи 4-го покоління. Робота такого ГБО відбувається за алгоритмом, який передбачає одночасну подачу двох видів палива. Газова форсунка стоїть у впускному колекторі, і подає основну порцію палива, а бензинова відкривається на 5% -30% від номінальної подачі, одночасно охолоджуючись і зберігаючи чистими канали розпилювача. Сучасні газові блоки управління побудовані на потужних процесорах, і успішно справляються із завданням миттєвого перерахунку бінарної порції паливної суміші.

ГБО 4-го покоління для прямого впорскування дуже непросто правильно підібрати до авто, так як комплекти не універсальні. У зв’язку з тим, що всі автовиробники використовують різні алгоритми впорскування і, постійно експериментуючи, їх змінюють, під кожен мотор і під кожне авто пишеться своя окрема прошивка.

Infiniti QX56: STAG 400 DPI лучший вариант для мотора V8 (код VK56 VD).Infiniti QX56: STAG 400 DPI кращий варіант для мотора V8 (код VK56 VD).

Складнощі вибору ГБО на пряме впорскування

Зробити правильний вибір людині, не знайомій з такими тонкощами, дуже складно. Найчастіше автовласник готовий навіть переплатити, аби встановити на свій автомобіль ГБО, яке буде нормально працювати.

Приблизно така ситуація і сталася з господарем Infiniti QX56, який на одному з СТО встановив високотехнологічне обладнання 6 покоління – автогазову систему ICOM JTG. Проте нормально її налаштувати не вдалося, і експлуатація не принесла очікуваного результату.

Варто зауважити, що це майже нормальна ситуація, адже підібрати газобалонне обладнання на мотор V8 (код VK56 VD), яким агрегатуються Infiniti QX56 і QX80, а також Nissan Patrol, вкрай складно. І на сьогоднішній день для установки на цей двигун є всього один спеціальний комплект ГБО 4 покоління на основі польського блоку управління STAG 400 DPI.

ЕБК STAG 400 DPI прекрасно працює на двигуні з прямим впорскуванням, забезпечуючи одночасну подачу до 80% газового палива, і до 20% бензину. Що гарантує нормальну і безпроблемну роботу мотора зі збереженням всіх його експлуатаційних характеристик. Крім цього, вартість такої автогазової установки значно нижче (40-45 тис. грн), ніж ГБО 6 покоління (близько €4000), що дозволяє звести термін окупності приблизно до 12-15 тис. км.

Infiniti QX56: после тщательной настройки система прекрасно работает.Infiniti QX56: після ретельної настройки система прекрасно працює.

Бокси СТО Profigas покинули вже сотні аналогічних автомобілів, які успішно експлуатуються на газовому паливі. І це ще раз доводить той факт, що технології ГБО 6 покоління поки не виправдовують вкладених коштів, зате перевірені комплекти ГБО 4 покоління на пряме впорскування дозволяють власникам економити значні кошти на заправках.

 

  • Влад 22 June 2018

    Да Гбо4 поколения на моторе tsi будет работать если ьудет установлено а самое главное настроеное у толковых людей а ни в Житомирских шарлотанов в автопарке

    Ответить
  • Владимир Мельниченко 25 June 2018

    Пока ГБО 4 поколения для моторов с прямым впрыском единственное разумное решение. Если у вас возникли проблемы обратитесь на наше СТО и запросите техподдержку от инженерно-сервисной службы из Киева.

    Ответить

Додати коментар

Додати коментар