Як вибрати мізки для ГБО


Питанням вибору електронного блоку управління для ГБО задаються всі, хто вирішив переобладнати автомобіль на газ. З огляду на масу виробників і велику кількість моделей у виробничій програмі кожного з них, вибір головної деталі газобалонного обладнання справа непроста. Спробуємо на прикладі модельної лінійки ГБО STAG від польського виробника AC S.A. розібратися на якій з ЕБУ варто звертати увагу при виборі.

STAG GoFast

STAG GoFast – бюджетне рішення для багатьох автомобілів з 4 циліндровими моторами і розподіленим інжекторним впорскуванням палива. Цей блок управління найчастіше встановлюється на автомобілі з нескладної електронікою за умови, що вони не дуже вибагливі по частині налаштування. OBD адаптації та автоадаптаціі тут немає. Зчитування, а точніше визначення кількості обертів двигуна проводиться без підключення до штатного датчика.

І при такому обмеженому функціоналі STAG GoFast користується достатньою популярністю. Його встановлюють, як бюджетне рішення на такі автомобілі як:

Nissan Tiida: управляет работой ГБО электроника STAG GoFast, которая благодаря своей простоте и функциональности практически не требует дополнительных настроек.Nissan Tiida: керує роботою ГБО електроніка STAG GoFast, яка завдяки своїй простоті та функціональності практично не вимагає додаткових налаштувань.

  • CHERY Tiggo
  • CHEVROLET Aveo, Lacetti, Tacuma
  • DACIA Logan
  • DAEWOО Lanos, Nexia
  • FIAT Doblo
  • FORD Escort, Fiesta, Focus
  • GEELY CK, EMGRAND Х7
  • HYUNDAI Elantra, Getz, Matrix
  • KIA Cerato
  • MAZDA 3, 6
  • MITSUBISHI Colt, Grandis, Lancer
  • NISSAN Almera, Primera, Sunny, Tiida
  • OPEL Astra, Omega
  • RENAULT Symbol
  • SKODA Fabia, Oсtavia, Rapid
  • TOYOTA Carina, Corolla

Це лише приблизний перелік і більшість моделей в ньому випущені до 2010 року. Хоча і для деяких сучасних авто STAG GoFast цілком підходить. Але все ж для більшості машин останніх поколінь рекомендується установка більш просунутих блоків управління. Ми вже розглядали їх основний функціонал в цій статті, але повернемося до цього питання ще раз.

STAG QBOX BASIC

STAG QBOX BASIC – є базовим рішенням в лінійці польської електроніки Q-покоління. Він реалізований на 32-бітному процесорі і має безліч функцій, які необхідні для сучасних авто. Серед найбільш затребуваних: довпорскування бензину, зміна послідовності впорскування, поліпшені можливості діагностики. При цьому даний газовий контролер може бути встановлений на 4 циліндрові мотори наступних авто:Nissan Juke: управляет работой газобаллонного оборудования STAG-4 QBOX PLUS.Nissan Juke: керує роботою газобалонного обладнання STAG-4 QBOX PLUS.

  • CHERY Amulet
  • DAEWOО Lanos
  • DAIHATSU Terios
  • HONDA Accord
  • HYUNDAI Sonata
  • KIA Sorento
  • MERCEDES E-класса
  • MITSUBISHI Outlander
  • NISSAN X-Trail
  • OPEL Omega
  • RENAULT Clio, Kangoo
  • SKODA Oсtavia
  • TOYOTA Camry, RAV4
  • VOLKSWAGEN Passat, Polo

У цьому переліку також зібрані не всі автомобілі, а й модельний ряд блоків управління STAG на цьому не закінчується.

STAG QBOX/QNEXT PLUS

STAG QBOX / QNEXT PLUS – блок управління преміум-сегменту, що поєднує в собі найбільш просунуті функції газобалонного обладнання. В даному ЕБУ вже реалізована OBD автоадаптація, система автоадаптаціі ISA3, автоматичне скидання помилок штатної системи, накладення палива в момент перемикання з бензину на газ і навіть є вбудований емулятор рівня палива. Остання функція дуже актуальна для багатьох авто, де бортовий комп’ютер розраховує залишок в баку на підставі пробігу.

Весь запропонований виробником функціонал дозволяє в повній мірі реалізувати безпроблемну роботу ГБО на нових і сучасних 4 циліндрових моторах з розподіленим уприскуванням палива. Серед них:

  • DODGE AVENGER
  • FORD Focus, Mondeo
  • HONDA Accord, Civic, CR-V
  • HYUNDAI Accent, Elantra, i10, i20, i30
  • ACURA RDX
  • BMW 3-серии
  • KIA CEE’D, Cerato, Sportage
  • MITSUBISHI Grandis, Lancer, Outlander, Pajero
  • NISSAN Qashqai, Micra, X-TRAIL
  • OPEL Astra, Vectra, Zafira
  • RENAULT Megane, Sandero
  • SEAT Cordoba, Leon
  • SKODA Fabia, Oсtavia, Rapid, Superb
  • SUBARU Forester, Legacy, Outback
  • SUZUKI Grand Vitara, SX4
  • TOYOTA Avensis, Camry, FJ CRUISER, LAND CRUISER PRADO
  • VOLKSWAGEN Polo

Більшість цих машин отримавши газобалонне обладнання на чолі з блоком управління STAG QBOX / QNEXT PLUS прекрасно працюють на газовому паливі, але залишаються ще і машини з моторами понад 4 циліндрів.

STAG QMAX BASIC

У якосты «бюджетного» рішення для багатоциліндрових моторів польський виробник пропонує електроніку STAG QMAX BASIC. У цій моделі відсутня OBD автоадаптація, але є система автоадаптаціі ISA3. Таким чином блок може бути змонтований на машини де OBD протокол не читається або несумісний.

При цьому карта корекції не залежить від корекції обертыв щодо часу уприскування. Збір зразкової карти часу впорскування бензину виконується з урахуванням температури двигуна.

Установка STAG QMAX BASIC проводиться на такі автомобілі:

  • BMW 5-серии
  • OPEL Vectra, Omega
  • HYUNDAI Santa Fe
  • CHRYSLER Pacifica
  • Toyota/Lexus (арабские версии)
  • Некоторыеавто VAG-группы

Але якщо хочеться отримати максимальну віддачу від автомобіля з ГБО, то і блок управління повинен бути наповнений максимальним функціоналом.

STAG QMAX PLUS

STAG QMAX PLUS – версія ЕБУ STAG створена спеціально для двигунів від 5 до 8 циліндрів. Серед функцій можливість вибору способу автоадаптаціі OBD або ISA3, обслуговування інтерфейсу CAN і K- LINE згідно OBD2 / EOBD, накладання палива в момент перемикання. Для того щоб уникнути деяких помилок в роботі бензинової системи в електронний блок управління вже спочатку інтегровані емулятор тиску і рівня палива. Вбудовані емулятори дозволяють уникнути установки додаткових, досить дорогих, пристроїв.

Використовується STAG QMAX PLUS на:

Ford Mustang: блок управления STAG-300-6 QMAX PLUSFord Mustang: блок управління STAG-300-6 QMAX PLUS

  • BMW X5
  • CHEVROLET Epica
  • FORD Kuga
  • HUMMER H2
  • HYUNDAI Grandeur
  • LAND ROVER Freelander
  • LEXUS GS, LX, RX
  • LINCOLN Navigator
  • MERCEDES GL, S-класса
  • MITSUBISHI Outlander XL, Pajero, Pajero Wagon
  • TOYOTA Camry, LAND CRUISER
  • VOLKSWAGEN Touareg

Список моделей дуже великий і тут наведені тільки типові приклади реалізації для автомобілів з потужними багатоциліндровими моторами. Але варто повторитися, що всі перераховані вище ЕБУ, розраховані на обслуговування систем з розподіленим впорскуванням палива. А для двигунів з прямим впорскуванням бензину у AC S.A. є абсолютно унікальний блок.

STAG 400 DPI

STAG 400 DPI – самий високотехнологічний блок управління в модельному ряду, який дозволяє переводити на газ автомобілі з прямим впорскуванням палива. Саме він дозволяє грамотно налаштувати газобалонну систему на більшості сучасних TSI, TFSI, GDI і інших прямовприскових моторів. За рахунок спеціального алгоритму роботи забезпечується бінарний режим суміші при якому основу складає газоповітряна суміш, а бензин подається в невеликих кількостях для того щоб уберегти від перегріву бензинові форсунки, розташовані в цих моторах безпосередньо в циліндрах.

STAG 400 DPI встановлюється на:

Infiniti QX56: ГБО на базе контроллера STAG 400 DPI.


  • SKODA Oсtavia, Superb
  • VOLKSWAGEN Touareg, Passat, Golf
  • AUDI Q7, Q5
  • MAZDA CX-7
  • NISSAN Patrol
  • INFINITI QX
  • FORD C-MAX, Focus

Цей ЕБУ може обслуговувати безліч різних моторів, а з виходом нових прошивок додаються все нові і нові коди підтримуваних двигунів.

 

Як же вибирати блок для ГБО?

Дотримати баланс витрат і функціональності дуже непросто, адже автовиробники постійно вдосконалюють свої технології, а виробники ГБО доповнюють ЕБУ новими функціями. І тому якщо ви прийняли рішення перевести двигун автомобіля на газ, краще довіртеся професіоналам. Фахівці СТО набагато краще за інших знають який блок управління підійде саме на ваш автомобіль і саме вони повністю відповідають за його функціонування. Тому начитавшись порад краще вирушайте на професійне СТО, встановлюйте ГБО і насолоджуйтеся економією.