Чим небезпечне ГБО? ГБО безпечно!


Особиста безпека і безпека оточуючих це одна з найважливіших причин, по якій автовласники з величезним побоюванням ставляться до автогазових систем. В мережі і ЗМІ із завидною постійністю спливають ролики і замітки про вибухи балонів і спалахи машин. Але насправді, автомобіль з ГБО може бути навіть безпечніше ніж при експлуатації на бензиновому паливі.

Справа в тому, що автогазові системи постійно розвиваються і удосконалюються, а разом з цим підвищується і рівень їх безпеки. Саме тому більшість міфів про небезпеку автогазових систем залишаються просто міфами.

Сталь міцніше пластику

Чи знаєте ви, що більшість сучасних автомобілів оснащені пластиковими або композитними паливними баками? У той же час газовий балон, що встановлюється в автомобіль виготовляється зі сталі і має товщину стінки від 3 мм. При цьому пропан-бутановий балон розрахований на те, щоб витримувати робочий тиск газу (до 16 атм.), а перевіряють його тиском в 30 атм. При цьому звичайний експлуатаційний тиск газу рідко перевищує 10 атмосфер, що говорить про майже триразовий запас міцності. Таким параметром точно не може похвалитися звичайний бензиновий або дизельний бак.

Обмежувач наповнення

Всі пропан-бутанові балони оснащуються запірною арматурою (мультиклапаном), що гарантує безпечну експлуатацію системи. Саме мультиклапан покликаний забезпечити припинення заправки при досягненні рівня в 80%. Решта 20% це своєрідна парова подушка, яка повинна компенсувати розширення рідкого газового палива.

Скидання надлишкового тиску

Мультиклапан має ще безліч захисних і функціональних механізмів. Серед них клапан скидання надлишкового тиску, який гарантує, що внутрішній тиск в балоні залишається в допустимих межах. Навіть за умови, коли балон піддається впливу високих температур і розширення газу відбувається постійно, клапан просто скидає надлишок в атмосферу.

Зворотні клапани

Зворотні клапани використовуються для забезпечення герметичності системи. Таке конструктивне виконання запобігає виходу газу при від’єднанні заправного пристрою. Щонайменше один з двох клапанів в системі точно спрацює, навіть якщо є ушкодження зовнішнього клапана в результаті аварії або інших причин.

Автоматичні запірні системи

В системі так само можуть використовуватися мультиклапани з електромагнітним клапаном або додаткові ЕМК газу, які перекривають розхідну магістраль, якщо вимкнено запалювання або двигун з якоїсь причини глохне. Аналогічний за принципом дії ЕМК може бути так само встановлений перед газовим редуктором. При вимкненому запалюванні він перекриває подачу газу в підкапотному просторі.

Герметичність

Автогазова система повністю ізольована від салону авто. При установці тороїдального балона вентиляція забезпечується за рахунок сапуна, що виводить все під днище автомобіля. А для циліндричних використовується спеціальна вентиляційна коробка, яка так само за рахунок вентиляційних рукавів відводить все за межі салону.

На відміну від бензину і дизельного палива, які при витоку просто утворюють калюжу під автомобілем, газове паливо просто розсіється в повітрі. Якщо ж автомобіль зберігається в гаражі, то гараж для зберігання автомобіля, що працює на газовому паливі, повинен мати поліпшену систему вентиляції. Вентиляційні віддушини повинні перебувати в нижній частині, якщо автомобіль працює на пропан-бутані, так як пропан-бутанова суміш важча за повітря і накопичується внизу. Якщо автомобіль працює на метані, а метан легший за повітря і накопичується нагорі, то віддушини повинні бути у верхній частині гаража.

Запах безпеки

Природний газ не має запаху саме тому при використанні його в якості автомобільного палива або в побутових цілях до нього підмішують одорант. Саме ця речовина дозволяє легко виявити будь-які можливі витоки.

Займистість

Навіть якщо з урахуванням всіх захисних механізмів і міцності самого газового балона витік пропан-бутану все ж стався, то і тут у нього є перевага перед бензином. Бензин запалюється при температурах до 246 ° C, в той час як зріджений нафтовий газ (пропан) запалюється при 500 ° C. Таким чином, бензин може спалахнути навіть при попаданні на гарячу вихлопну систему.

При виникненні значного витоку (нештатної ситуації) бензин загориться швидше, ніж газ, оскільки йому потрібна менша кількість повітря для займання. Межі займистості газу: суміш пропан-бутану – 8,4-9,9% газу в повітрі, нижня межа 1,8-2,4%. Межі займання бензину в суміші з повітрям складають відповідно 0,6-1,5%. Таким чином, межі займання газу на 15-20% вище в порівнянні з бензином.

Людський фактор

Безпека автогазової системи багато в чому залежить і від того, хто її встановлював і налаштовував. Якщо це робили професійні майстри, то немає сенсу сумніватися в рівні безпеки. Майстри серйозних СТО роблять все з дотриманням технологічних стандартів і при цьому несуть повну відповідальність за роботу і безпеку ГБО. Але крім установників і сам автовласник повинен розуміти, що регулярні ТО не примха монтажника, а можливість контролювати стан системи і в міру експлуатації усувати недоліки.

ГБО безпечно і вигідно для вашого гаманця

Сподіваємося наведені факти змінили вашу боязнь на рішуче бажання встановити ГБО. А це означає, що незабаром ви зможете заощадити пристойну суму. Адже при вартості газу майже вдвічі дешевше бензину ви отримаєте суттєву вигоду навіть якщо врахувати, що витрата газу приблизно на 10-15% вище бензинового.

Ну і приємним бонусом буде той факт, що сумарна заправка газового балона і бензинового бака, роблять запас ходу вашого авто майже вдвічі більшим. Так що вирушаючи в подорож або в ділову поїздку ви можете не переживати про те, де шукати заправку в незнайомій місцевості.